Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο e-mail: panosgn@yahoo.com Δεχόμαστε παρατηρήσεις, υλικό, προτάσεις, ιδέες και ό,τι άλλο πιστεύετε ότι μπορεί να φιλοξενηθεί στο ιστολόγιό μας. Αν από το περιεχόμενο του ιστολογίου μας θίγονται πνευματικά δικαιώματα παρακαλώ ενημερώστε μας για την αφαίρεσή του. | 1-1-2017 | Καλή Χρονιά σε όλους. | Αν κάποιος σύνδεσμος δε λειτουργεί, παρακαλώ ενημερώστε μας με e-mail για να το διορθώσουμε|

Επικοινωνία2

| 6-09-2016 | Κάθε μέρα και νέες εκπλήξεις σε εκπαιδευτικό υλικό | Αν στο κατέβασμα των βιβλίων δε δουλεύει το name: xrhsths123 και το password: pass1234 αλλάξτε το name σε: xrhsths124 και το password σε: pass124 | Καλό διάβασμα |

banner

Panosgn Panosgn

banner-06

banner-06

menu

Μήνυμα διαχειριστή

Μήνυμα διαχειριστή

Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2011

Εισαγγελική παρέμβαση για τις καταλήψεις στα σχολεία


Εγκύκλιο με την οποία ζητεί την παρέμβαση των κατά τόπους εισαγγελικών αρχών της χώρας για τις καταλήψεις στα σχολεία απέστειλε προς τις Εισαγγελίες Εφετών και Πρωτοδικών, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ιωάννης Τέντες.

Συγκεκριμένα, ο κ. Τέντες καλεί τις αρμόδιες αρχές να παραπέμπουν στο αυτόφωρο οι εξωσχολικοί ενήλικες δράστες σε εξαιρετικές περιπτώσεις που πραγματοποιούνται καταστροφές κ.λπ. στα σχολεία.

Ζητεί επίσης σε περιπτώσεις «εξεζητημένης εγκληματικής» συμπεριφοράς από ανήλικους μαθητές, να ερευνάται εάν υπάρχει παραμέληση εποπτείας από τους γονείς τους, έτσι ώστε να ασκηθεί σε βάρος τους ποινική δίωξη.

Αναλυτικότερα, ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός επισημαίνει ότι
τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται συχνά το φαινόμενο της καταλήψεως των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από μερίδα μαθητών.

«Αυτοί, που κατά κανόνα αποτελούν οργανωμένες μειοψηφίες, ασφαλίζουν τις εισόδους τους σχολείου τους και παρεμποδίζουν την είσοδο τόσο των συμμαθητών τους όσο και του διδακτικού προσωπικού. Ανάμεσα στους καταληψίες παρεισφρύουν τις νυκτερινές ώρες και άτομα που δεν ανήκουν στην εκπαιδευτική κοινότητα, τα οποία προβαίνουν σε καταστροφές των υποδομών του σχολείου, ενώ οι αφαιρέσεις εκπαιδευτικού υλικού και κυρίως ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι σύνηθες φαινόμενο», σημειώνεται στην εγκύκλιο.

Ωστόσο, συνεχίζει ο κ. Τέντες, οι συμπεριφορές αυτές κατά τη διάρκεια των καταλήψεων στα σχολεία, λαμβάνουν τη μορφή ποινικά κολάσιμων πράξεων, όπως είναι της διατάραξης οικιακής ειρήνης, της απρόκλητης φθοράς πράγματος που χρησιμεύει για κοινό όφελος και της κλοπής.

Επειδή τα εγκλήματα αυτά, όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, διώκονται αυτεπάγγελτα, είναι αυτονόητη η εισαγγελική παρέμβαση μέσω των αστυνομικών αρχών, τόσο για τη βεβαίωση των εγκλημάτων όσο και την εξακρίβωση των στοιχείων των δραστών τους.

Στο πλαίσιο αυτό, υπογραμμίζει ο κ. Τέντες, πρέπει «να ζητείται η συμβολή των εκπαιδευτικών του σχολείου, οι οποίοι κατά κανόνα γνωρίζουν την ταυτότητα όσων πρωταγωνιστούν στις καταλήψεις».

«Σε εξαιρετικές και σοβαρές περιπτώσεις επιβάλλεται να ακολουθείται και η αυτόφωρη διαδικασία σε βάρος εξωσχολικών ενήλικων δραστών». Αντίθετα, όπως διευκρινίζει, η αυτόφωρη διαδικασία σε βάρος ανήλικων μαθητών πρέπει να αποφεύγεται».

Σημειώνεται ότι η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Ελένη Ράικου, έδωσε εντολή στα αστυνομικά τμήματα να ακολουθούν την αυτόφωρη διαδικασία στις περιπτώσεις που διαπράττονται αυτεπάγγελτα διωκόμενα αδικήματα.

Συνεχίζεται το «κύμα» καταλήψεων

Εν τω μεταξύ, τα υπό κατάληψη σχολεία, σύμφωνα με τους μαθητές, έχουν ξεπεράσει τα 500. Ο αριθμός των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη δεν θεωρείται ακριβής, καθώς πολλοί μαθητές τη μια μέρα κάνουν κατάληψη και την άλλη μπαίνουν για μάθημα, ενώ ορισμένοι υποστηρίζουν ότι δεν ξεπερνά τα 250 σχολεία.

Πάντως, οι μαθητές, ιδιαίτερα αυτοί της τρίτης τάξης του λυκείου που ετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις, υποστηρίζουν ότι είναι σοβαρές οι ελλείψεις σε βιβλία και δεν μπορούν να κάνουν μάθημα με τις φωτοτυπίες.

Κρούσματα αυθαιρεσίας σε βάρος μαθητών καταγγέλλει η ΟΛΜΕ

Την ίδια ώρα, με ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ κάνει λόγο για κρούσματα αυθαιρεσίας από ορισμένους διευθυντές σχολείων, υποδιευθυντές και γονείς, σε βάρος μαθητών που συμμετέχουν σε καταλήψεις Γυμνασίων και Λυκείων.

Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία αναφέρει ότι υποδιευθυντής Λυκείου στο Γαλάτσι προκάλεσε το σοβαρό τραυματισμό μαθήτριας, ενώ σε Γυμνάσιο της Αργυρούπολης «αγανακτισμένος» γονέας κτύπησε με τον κόπτη που κρατούσε, μαθητή που συμμετείχε σε κατάληψη.

«Τα κρούσματα βιαιοπραγίας σε βάρος μαθητών είναι πάμπολλα και η Ομοσπονδία μας αδυνατεί να τα καταγράψει», σημειώνει η ΟΛΜΕ και υπενθυμίζει στους καθηγητές ότι «οι απειλές, οι προπηλακισμοί και η σωματική βία σε βάρος μαθητών, είναι απαράδεκτες από παιδαγωγική άποψη και όσοι προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες δεν έχουν καμία θέση στο δημόσιο σχολείο».

Στρέφει επίσης τα πυρά της προς το υπουργείο Παιδείας, για την εγκύκλιο, που απέστειλε στις 20/9/2011, με την οποία, όπως αναφέρει, βαφτίζει «πρόληψη και παιδαγωγική αντιμετώπιση» την καταστολή των μαθητικών αγώνων, καλλιεργεί τον «κοινωνικό αυτοματισμό» και επιδιώκει να στρέψει τους γονείς ενάντια στα παιδιά.

Καλεί τέλος τους καθηγητές να προασπίσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο και το υπουργείο Παιδείας να σταματήσει τις πιέσεις προς τα στελέχη της εκπαίδευσης και την ενθάρρυνση τέτοιων ακραίων συμπεριφορών.

ΚΚΕ: Η κυβέρνηση τρομοκρατεί τα παιδιά με τους εισαγγελείς

«Η κυβέρνηση επιστρατεύει τους εισαγγελείς για να τρομοκρατήσει και να πνίξει την οργή και τη φωνή των δεκαπεντάχρονων παιδιών», τονίζει το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του σχετικά με την εισαγγελική παρέμβαση για τις μαθητικές καταλήψεις.

Στη συνέχεια της ανακοίνωσής του το κόμμα σημειώνει ότι «η επιχείρηση αυτή πρέπει να γυρίσει μπούμερανγκ για την κυβέρνηση», ξεσηκώνοντας θύελλα λαϊκής αγανάκτησης πρώτα από  όλα από όλους τους γονείς «που θέλουν τα παιδιά τους να έχουν δικαίωμα στη μόρφωση και τη ζωή με δικαιώματα, από τους καθηγητές».

Αντιδραστικό-τρομοκρατικό θεωρεί το ΚΚΕ τον ρόλο του εισαγγελέα Τέντε, ενώ κάνει λόγο για «εντολές να αποκτήσουν οι καθηγητές ρόλο καταδότη και χωροφύλακα», τις οποίες και χαρακτηρίζει «επαίσχυντες».

Τέλος, το ΚΚΕ καλεί τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς «να περιφρουρήσουν και να κλιμακώσουν τον αγώνα τους και να εξασφαλίσουν τη μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις τους».

ΣΥΝ: «Όχι στην ποινικοποίηση των μαθητικών καταλήψεων

«Η επιστράτευση των δυνάμεων καταστολής και η αντιμετώπιση των μαθητών ως ποινικών παραβατών δείχνει ως ποιο σημείο μπορεί να φθάσει ο κατήφορος της κυβέρνησης στην προσπάθειά της να επιβάλει "διά πυρός και σιδήρου" την πολιτική των Μνημονίων, της Τρόικας και των περικοπών στη δημόσια εκπαίδευση», σχολίασε με αφορμή την εισαγγελική εντολή το τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ.

Τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση δεν θα πρέπει να αναζητήσει «υποκινητές» των καταλήψεων ανάμεσα σε όσους αγωνίζονται «για μια άλλη εκπαίδευση σε μια άλλη κοινωνία», καθώς όπως υπογράμμισε «ο υποκινητής της δικαιολογημένης αντίδρασης της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν είναι άλλος από την πολιτική που ακολουθεί».

Νωρίτερα, ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρας είχε συνάντηση με το προεδρείο της ΟΛΜΕ και σε δήλωσή του για την κατάσταση στα σχολεία τόνισε ότι σχολείο δίχως βιβλία, δίχως στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή, δίχως στοιχειώδεις δαπάνες για καθαριότητα και υγιεινή, δίχως εκπαιδευτικούς και με στοιβαγμένους μαθητές ανά 30 στις τάξεις, δεν μπορεί να είναι σχολείο.

Επέρριψε επίσης ευθύνες τόσο τον πρωθυπουργό ο οποίος, όπως είπε, δεν άφησε «τον πιο ευαίσθητο κοινωνικό τομέα, τα σχολειά μας, έξω απ΄ αυτή τη λαίλαπα τη μνημονιακή», αλλά και στην υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου «που κατάφερε μόλις μέσα σε δύο χρόνια να διαλύσει ό,τι με κόπους, θυσίες και αγώνες είχε κατακτηθεί τις τελευταίες δεκαετίες».

Απάντηση του υπ. Παιδείας

Η ανακοίνωση του Συνασπισμού προκάλεσε την αντίδραση του υπουργείου Παιδείας.

«Τα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν λύνονται με κλειστά σχολεία, αλλά γι’ αυτό δεν ακούσαμε κάτι από το ΣΥΡΙΖΑ. Τα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν λύνονται με κατεστραμμένα από βανδαλισμούς σχολεία υπό κατάληψη, αλλά ούτε για αυτό ακούσαμε κάτι από το ΣΥΡΙΖΑ», αναφέρει σε σχετική του ανακοίνωση του η ηγεσία του υπουργείου.

«Θα περιμέναμε να ακούσουμε για ανοικτά σχολεία, για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας που δεν είναι άλλη από τη σχέση δασκάλου – μαθητή», προσθέτει η ανακοίνωση.

Ξεκαθαρίζει τέλος ότι «όσο και αν κάποιοι το επιθυμούν» ο χώρος της εκπαίδευσης θα παραμείνει χώρος ανταλλαγής απόψεων, πάλης ιδεών και Δημοκρατίας και «όχι χώρος βίας και ανομίας».

Πηγή: e-selides 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...