Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο e-mail: panosgn@yahoo.com Δεχόμαστε παρατηρήσεις, υλικό, προτάσεις, ιδέες και ό,τι άλλο πιστεύετε ότι μπορεί να φιλοξενηθεί στο ιστολόγιό μας. Αν από το περιεχόμενο του ιστολογίου μας θίγονται πνευματικά δικαιώματα παρακαλώ ενημερώστε μας για την αφαίρεσή του. | 6/7/2022 | Καλό καλοκαίρι σε όλους! | Να ξεκουραστείτε και να γεμίσετε τις μπαταρίες για το χειμώνα | Αν κάποιος σύνδεσμος δε λειτουργεί, παρακαλώ ενημερώστε μας με e-mail για να το διορθώσουμε|

Επικοινωνία2

| 1/5/2022 | Συνεχώς νέες εκπλήξεις σε εκπαιδευτικό υλικό | Αν στο κατέβασμα των βιβλίων δε δουλεύει το name: xrhsths123 και το password: pass1234 αλλάξτε το name σε: xrhsths124 και το password σε: pass124 | Καλό διάβασμα |

banner

Panosgn Panosgn

banner-06

banner-06

menu

Μήνυμα διαχειριστή

Μήνυμα διαχειριστή

Ευχές

Ευχές
Ευχές

Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013

Γραμματική Αναγνώριση ρημάτων [Δ', Ε', ΣΤ' τάξη, Γραμματική]


Για τους μαθητές της Δ', Ε', ΣΤ' τάξης που δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν γραμματικά τα ρήματα ετοιμάσαμε τις παρακάτω σημειώσεις. Θα τους βοηθήσουν να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα. Στο τέλος υπάρχουν και διαδραστικές ασκήσεις.
[Κάντε κλικ επάνω στην εικόνα για να μεταφερθείτε στις λεπτομέρειες της ανάρτησης και συνεχίσετε την ανάγνωση]

Γραμματική Αναγνώριση ρημάτων


Όταν θέλουμε να κάνουμε αναγνώριση (γραμματική) ενός ρήματος το πρώτο βήμα είναι να φέρουμε το ρήμα στο α΄ πρόσωπο της οριστικής του ενεστώτα λέγοντας :
                                                εγώ τώρα + το ρήμα

Από εκεί και μετά θυμόμαστε ότι κάθε ρήμα έχει :
1) Φωνή
·         ενεργητική (-ω) π.χ. λύνω, γράφω  
·        παθητική (-μαι) π.χ. λύνομαι, γράφομαι

2) Συζυγία 
·        Α΄ συζυγία (ανήκουν τα ρήματα που τελειώνουν σε άτονο –ω και σε –ομαι )
·        Β΄ συζυγία (τελειώνουν σε τονισμένο -ώ και σε –ιέμαι ή -ούμαι)

3) Έγκλιση 
·        οριστική (δείχνει το βέβαιο π.χ. λύνω, γράφω)
·        υποτακτική (δείχνει αυτό που θέλουμε ή περιμένουμε να γίνει π.χ. να λύνω, να γράφω)
·        προστακτική (φανερώνει διαταγή, ευχή π.χ. λύνε, γράφε)

Οριστική έγκλιση έχουν όλοι οι χρόνοι.
Υποτακτική έγκλιση έχει ο ενεστώτας, ο αόριστος και ο παρακείμενος.
Προστακτική έγκλιση έχει ο ενεστώτας, ο αόριστος και σπάνια ο παρακείμενος.

4) Χρόνο
·        ενεστώτας (τώρα)   π.χ. λύνω, γράφω
·        παρατατικός (χθες συνέχεια) π.χ. έλυνα, έγραφα
·        αόριστος (χθες μια στιγμή) π.χ. έλυσα, έγραψα
·        παρακείμενος (ως τώρα) π.χ. έχω λύσει, έχω γράψει
·        εξακολουθητικός μέλλοντας (αύριο συνέχεια) π.χ. θα λύνω, θα γράφω
·        στιγμιαίος μέλλοντας (αύριο για μια στιγμή) π.χ. θα λύσω, θα γράψω
·        υπερσυντέλικος (έγινε χθες πριν από κάτι άλλο) π.χ. είχα λύσει, είχα γράψε
·        συντελεσμένος μέλλοντας (κάτι θα έχει τελειώσει στο μέλλον σε μια ορισμένη στιγμή) π.χ. θα έχω λύσει, θα έχω γράψει

5) Αριθμό
ενικός (εγώ, εσύ, αυτός, -ή, -ό)
πληθυντικός (εμείς, εσείς, αυτοί, -ές, -ά)

6) πρόσωπο
Α΄ πρόσωπο (εγώ – εμείς)
Β΄ πρόσωπο (εσύ – εσείς)
Γ΄ πρόσωπο (αυτός, -ή, -ό – αυτοί, -ές, -ά

Π.χ. Να κάνετε γραμματική αναγνώριση του ρήματος: να διαβάζεις 
Είναι ρήμα, ενεργητικής φωνής, α΄ συζυγίας, υποτακτικής έγκλισης, χρόνου ενεστώτα, αριθμού ενικού, β΄ προσώπου του ρήματος διαβάζω

Π.χ. Να κάνετε γραμματική αναγνώριση του ρήματος: να επιτρέψετε
Είναι ρήμα, ενεργητικής φωνής, α΄ συζυγίας, υποτακτικής έγκλισης, χρόνου αορίστου, αριθμού πληθυντικού, β΄ προσώπου του ρήματος επιτρέπω

Πηγή της άσκησης: http://katsba.ueuo.com/



36 σχόλια:

  1. Απαισιο δεν ειναι καθολου βοηθητικο προς τα παιδια και προς τους μεγαλους!Σας παρακαλω!Αισχος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν μπορούσατε να μας εξηγήσετε τι πρόβλημα αντιμετωπίσατε με το υλικό θα μπορούσαμε με τη σειρά μας να σας βοηθήσουμε περισσότερο.

      Διαγραφή
    2. Α για να σου πω ως εδώ και μη παρεκι αμα πια
      Για τον ανώνυμο το λέω

      Διαγραφή
  2. το υλικο ειναι μια χαρα, διαφωτιστικοτατο! Μπραβο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν καταλαβα την τυφλα μου!Μα τι βλακια ειναι αυτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν μπορούσατε να γίνετε πιο συγκεκριμένος θα μπορούσαμε με τη σειρά μας να σας βοηθήσουμε περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ειναι ενα πολυτιμο βοηθημα για μικρους και μεγαλους!μπραβο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η παραπάνω ανάλυση είναι πολύ διαφωτιστική. Για τους λιγότερο γνώστες όμως, που προσπαθούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας με ό,τι θυμόμαστε από το σχολείο και με την βοήθεια της τεχνολογίας, θα είχατε την καλοσύνη να με βοηθήσετε στην "τεχνολογία", όπως λέει η εκπαιδευτικός μας της λέξης "αποφασιστικά" (Γλώσσα Δ' δημ. γ' τεύχος, σελ.12, 8η σειρά κειμένου);
    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Να βαλετε και παραδειγματα οπως το δευτερο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ειναι αρκετα καλο αλλα θα μπορουσατε να βαλετε και αναζητηση λεξεων με τις απαντησεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σας παρακαλώ να βάλετε λέξεις που να έχουν γραμματική αναγνώριση και ΟΧΙ τετειες ΒΛΑΚΕΙΕΣ ΚΑθολου βοηθητικό για τα ΠΑΙΔΙΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι εννοείτε όταν λέτε να βάλουμε λέξεις που να έχουν γραμματική αναγνώριση; Τα συγκεκριμένα παραδείγματα αυτό είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γαμω το δημοτικό μαλακές κάθεστε και ασχολείστε με μαλακιες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εγώ που θεωρώ τον εαυτό μου πολύ χαιβανι μπορώ ν πω ότι διφωτιστηκα ικανοποιητικα!!! 😉😉👍

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Απαντήσεις
    1. Αααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααα

      Διαγραφή
  15. Μια χαρά ήτανε η ύλη μάλλον αυτοί που δεν το καταλάβανε είχαν κάποιο πρόβλημα όπως είδα και παραπάνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Υπέροχη δουλειά!!! Μόνο μπράβο και ευχαριστίες στον δημιουργό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ! ΜΟΛΙΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΝΑΓΝΩΡΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΜΟΥ Ε'ΤΑΞΗ Κ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΤΑ ΘΥΜΟΜΟΥΝ, ΜΠΗΚΑ ΤΥΧΑΙΑ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ.ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ! ΕΜΑΣ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΑΤΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ευχαριστώ για τη συμβολή σας στη βελτίωση των μαθησιακών ικανοτήτων του παιδιού μου. Πολύτιμη βοήθεια! Να είστε καλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τέλειο ίσως ναου πείτε πόσο κλίνετε το ρήμα βγάζε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μπράβο σας! Πολύ καλό! Αναλυτικά και απλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Σας ευχαριστούμε πολύ. Μας βοηθήσατε να κατανοήσουμε το τι σημαίνει γραμματική αναγνώριση ρημάτων. Απλό και εμπεριστατωμένο κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Εξαιρετική δουλειά ,για μαθητές και εκπαιδευτικούς ,Μπράβο σας συνεχίστε την προσπάθεια σας ,κλείνοντας τα αυτιά σε όλους τους αγενείς και θρασύτατους και ισως θα έπρεπε τέτοιου είδους σχόλια να βείτε έναν τρόπο να μην τα δημοσιοποιείτε .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πολύ καλή δουλειά. Ευχαριστούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...