Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο e-mail: panosgn@yahoo.com Δεχόμαστε παρατηρήσεις, υλικό, προτάσεις, ιδέες και ό,τι άλλο πιστεύετε ότι μπορεί να φιλοξενηθεί στο ιστολόγιό μας. Αν από το περιεχόμενο του ιστολογίου μας θίγονται πνευματικά δικαιώματα παρακαλώ ενημερώστε μας για την αφαίρεσή του. | 6/7/2022 | Καλό καλοκαίρι σε όλους! | Να ξεκουραστείτε και να γεμίσετε τις μπαταρίες για το χειμώνα | Αν κάποιος σύνδεσμος δε λειτουργεί, παρακαλώ ενημερώστε μας με e-mail για να το διορθώσουμε|

Επικοινωνία2

| 1/5/2022 | Συνεχώς νέες εκπλήξεις σε εκπαιδευτικό υλικό | Αν στο κατέβασμα των βιβλίων δε δουλεύει το name: xrhsths123 και το password: pass1234 αλλάξτε το name σε: xrhsths124 και το password σε: pass124 | Καλό διάβασμα |

banner

Panosgn Panosgn

banner-06

banner-06

menu

Μήνυμα διαχειριστή

Μήνυμα διαχειριστή

Ευχές

Ευχές
Ευχές

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013

Για τη Δ' τάξη, υλικό για τη Μελέτη Περιβάλλοντος. Ερωτήσεις επανάληψης στην ενότητα 1.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΕΛΛΑΔΑ - Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
(Ευχαριστούμε τη Σάντη για την ευγενική προσφορά της)
Σε ποια γεωγραφικά διαμερίσματα χωρίζεται η Ελλάδα;
Η Ελλάδα χωρίζεται σε εννέα μικρότερες περιοχές, που ονομάζονται γεωγραφικά διαμερίσματα. Αυτά είναι: η Θράκη, η Μακεδονία, η Ήπειρος, η Θεσσαλία, η Στερεά Ελλάδα, η Πελοπόννησος, τα Νησιά του Αιγαίου Πελάγους, η Κρήτη και τα Νησιά του Ιονίου Πελάγους.
Τι είναι η Ελλάδα;
Η Ελλάδα είναι μία χερσόνησος με πολλά νησιά γύρω της.
Ποια διαμερίσματα ανήκουν στην ηπειρωτική Ελλάδα;
Στην ηπειρωτική Ελλάδα ανήκουν τα διαμερίσματα Θράκη, Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Πελοπόννησος.

Ποια διαμερίσματα ανήκουν στην νησιωτική Ελλάδα;
Στην νησιωτική Ελλάδα ανήκουν τα διαμερίσματα: Νησιά του Αιγαίου Πελάγους,  Κρήτη και Νησιά του Ιονίου Πελάγους.

Τι υπάρχει στους χάρτες ανάμεσα από τα γεωγραφικό διαμερίσματα για να μας βοηθάει να τους μελετούμε;
Στους χάρτες ανάμεσα από τα γεωγραφικό διαμερίσματα υπάρχουν διαχωριστικές γραμμές και σύνορα. Αυτά μας βοηθάνε να μελετούμε τους χάρτες.

Τι θα διαπιστώσουμε μελετώντας το γεωμορφολογικό χάρτη της Ελλάδας;
Μελετώντας το γεωμορφολογικό χάρτη της Ελλάδας θα διαπιστώσουμε ότι ανάμεσα στα γεωγραφικά διαμερίσματα υπάρχουν μεγάλες οροσειρές, ποτάμια και θάλασσες που αποτελούν τα φυσικά τους σύνορα.

Γιατί η Ελλάδα χωρίζεται σε νομούς;
Η Ελλάδα χωρίζεται σε νομούς, για να εξυπηρετούνται πιο γρήγορα και αποτελεσματικά οι άνθρωποι που κατοικούν εκεί. Για παράδειγμα, όταν ένας δρόμος κλείνει από τα χιόνια, φροντίζουν να τον ανοίξουν οι υπηρεσίες του νομού. Αλλιώς, τα εκχιονιστικά μηχανήματα θα έπρεπε να έρθουν από μακριά και θα καθυστερούσαν.

Τι έχει κάθε νομός;
Κάθε νομός έχει πόλεις και χωριά.

Με ποιον τρόπο επιλέγεται ποια θα είναι η πρωτεύουσά του κάθε νομού;
Μία από τις πόλεις του νομού επιλέγεται να είναι η πρωτεύουσά του, είτε επειδή είναι η μεγαλύτερη είτε για τη γεωγραφική της θέση είτε γιατί έγινε εκεί κάποιο ιστορικό γεγονός.

Τι συγκεντρώνεται στην πρωτεύουσά του κάθε νομού;
Στην πρωτεύουσα του κάθε νομού συγκεντρώνονται οι περισσότερες υπηρεσίες, όπως δικαστήρια, τράπεζες, εφορίες, πολεοδομία, νοσοκομεία κ.ά.

Τι συγκεντρώνουμε για να μελετήσουμε τον τόπο μας; (Με ποιον τρόπο μελετάμε τον τόπο μας)
Για να μελετήσουμε τον τόπο μας συγκεντρώνουμε πληροφορίες για πολλά θέματα. Ψάχνουμε σε πηγές, δηλαδή σε χάρτες, σε βιβλία, στο διαδίκτυο, σε εφημερίδες, σε φωτογραφίες, ρωτούμε τους μεγαλύτερους κ.ά.
Βρίσκουμε στο χάρτη τη θέση του τόπου μας στην Ελλάδα και μελετούμε τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά του (βουνά που είναι γύρω, λόφοι, πεδιάδες, λίμνες, ποτάμια, νησιά, κόλποι κ.ά.). Μελετούμε τη βλάστηση, τα ζώα και τα προϊόντα που παράγονται στον τόπο μας.

Ποια είναι τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά ενός τόπου;
Τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά  ενός τόπου είναι: τα βουνά που είναι γύρω, οι λόφοι, οι πεδιάδες, οι λίμνες, τα ποτάμια, τα νησιά, οι κόλποι κ.ά.

Τι ερευνούμε για να γνωρίσουμε καλύτερα το νομό μας;
Για να γνωρίσουμε καλύτερα το νομό μας, ερευνούμε τα επαγγέλματα των ανθρώπων, τις ασχολίες τους και τον τρόπο ζωής τους. Ασχολούμαστε ιδιαίτερα με τη ζωή των παιδιών, τα παιχνίδια, την ψυχαγωγία, τη μόρφωσή τους. Εξετάζουμε πόσο εύκολα πηγαίνουμε από την πόλη ή το χωριό μας στα άλλα μέρη της Ελλάδας, δηλαδή τις συγκοινωνίες του τόπου μας.
0 τόπος μας έχει τη δική του ιστορία. Οι πλατείες, οι δρόμοι, τα μνημεία, όλα κάτι έχουν να μας «πουν». Στο νομό μας έχουν συμβεί διάφορα ιστορικά γεγονότα που αξίζει να γνωρίζουμε. Συγκεντρώνοντας πληροφορίες τον γνωρίζουμε καλύτερα και διαπιστώνουμε ότι τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά του συνδέονται με την ιστορία του και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων.

Τι ονομάζουμε σημαντικό έργο;
Σημαντικό έργο συνηθίζουμε να λέμε αυτό που ικανοποιεί ανάγκες που έχουν πάρα πολλοί άνθρωποι.

Ποιες είναι οι συνέπειες που έχουν τα έργα;
Όσο οι άνθρωποι πληθαίνουμε και οι ανάγκες μας αυξάνονται, τόσο περισσότερα έργα κατασκευάζονται, με θετικές αλλά και με αρνητικές, μερικές φορές, συνέπειες για το περιβάλλον και τη ζωή μας.

Τι χρειάζεται για να κατασκευαστεί ένα έργο;
Για να κατασκευαστεί ένα έργο χρειάζονται χρόνος, χρήματα, υλικά, κατάλληλα μηχανήματα και οι κατάλληλοι άνθρωποι.

Ποιοι συμμετέχουν στην κατασκευή ενός έργου;
Στην κατασκευή ενός έργου συμμετέχουν επιστήμονες, τεχνίτες, εργάτες, χειριστές μηχανημάτων, οδηγοί οχημάτων και πολλοί άλλοι. Καθένας από αυτούς αναλαμβάνει μια διαφορετική δουλειά. 'Ολοι συνεργάζονται, ώστε το έργο να κατασκευαστεί σωστά και με ασφάλεια.
Το κράτος ελέγχει, επιβλέπει και χρηματοδοτεί.

Ποιες είναι οι επιπτώσεις ενός μεγάλου έργου; (Τι προσφέρει και τι προκαλεί ένα μεγάλο έγο;)
Ένα μεγάλο έργο ωφελεί τους ανθρώπους αλλά δημιουργεί και προβλήματα.
Για παράδειγμα, ένα διεθνές αεροδρόμιο διευκολύνει τις μετακινήσεις, επειδή είναι σύγχρονο και μεγάλο. Πολλοί άνθρωποι εργάζονται σε αυτό και η γύρω περιοχή αποκτά αξία. Όμως οι κάτοικοι της περιοχής ενοχλούνται από το θόρυβο των αεροπλάνων, ενώ για την κατασκευή του χρησιμοποιούνται πολλές εκτάσεις από το φυσικό περιβάλλον, με αποτέλεσμα να καταστρέφονται δάση κ.ά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...