Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο e-mail: panosgn@yahoo.com Δεχόμαστε παρατηρήσεις, υλικό, προτάσεις, ιδέες και ό,τι άλλο πιστεύετε ότι μπορεί να φιλοξενηθεί στο ιστολόγιό μας. Αν από το περιεχόμενο του ιστολογίου μας θίγονται πνευματικά δικαιώματα παρακαλώ ενημερώστε μας για την αφαίρεσή του. | 11-9-2017 | Καλή σχολική χρονιά σε όλους. | Αν κάποιος σύνδεσμος δε λειτουργεί, παρακαλώ ενημερώστε μας με e-mail για να το διορθώσουμε|

Επικοινωνία2

| 16-09-2017 | Κάθε μέρα και νέες εκπλήξεις σε εκπαιδευτικό υλικό | Αν στο κατέβασμα των βιβλίων δε δουλεύει το name: xrhsths123 και το password: pass1234 αλλάξτε το name σε: xrhsths124 και το password σε: pass124 | Καλό διάβασμα |

banner

Panosgn Panosgn

banner-06

banner-06

menu

Μήνυμα διαχειριστή

Μήνυμα διαχειριστή

Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014

Παιχνίδια ορθογραφίας: Βάλε στα βαζάκια το σωστό

Reblogged from: 
http://www.infokids.gr/
Από την Άσπα Μητρακάκη, Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
Όποτε έχετε χρόνο στο σπίτι, εξασκήστε την ορθογραφία των παιδιών με παιχνίδια που τροφοδοτούν το μυαλό και σπάνε τη μονοτονία της μάθησης.
Ορθογραφικά λάθη και παρανοήσεις παγιώνονται και αναπαράγονται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε παιδί με μαθησιακές δυσκολίες – και όχι μόνο. Οι αιτίες αναζητούνται στην ιδιαιτερότητα αυτής της εγγενούς διαφορετικότητας στην νευρονατομία του εγκεφάλου που εμποδίζει να επέλθει, αυτοματοποίηση στην ορθογραφία.

Ως αυτοματοποίηση εδώ εννοούμε την ικανότητα του ατόμου να κάνει κάτι χωρίς να «σκέφτεται». Στα άτομα χωρίς Δυσλεξία η ορθογραφημένη γραφή αυτοματοποιείται κάτι το οποίο δυσκολεύεται να καταφέρει το δυσλεξικό άτομο. Έτσι βασικός στόχος ενός προγράμματος παρέμβασης αναδεικνύεται η μείωση του κόπου και του χρόνου που χρειάζεται να καταναλώσει το παιδί για να γράψει ορθογραφημένα.
Στην άσκηση «Βάλε στα βαζάκια το σωστό» εφαρμόζεται ο κανόνας της αντίθεσης και ασχολούμαστε με τη σωστή χρήση των άρθρων «τον και των».
Υλικά
δυο βαζάκια, χαρτιά post it, σελίδες Α4
Άσκηση
Ετοιμάζετε τα βαζάκια και κόβετε τα χαρτιά post it, γράφοντας επάνω «τον» και «των». Αφού φτιάξετε ένα βαζάκι για κάθε πτώση γράφετε στα χαρτιά Α4 πολλά αρσενικά ουσιαστικά στην Αιτιατική ενικού και Γενική πληθυντικού.
1ο βήμα: Βάζει τις λέξεις μέσα
Αφήνετε τις λέξεις ανακατωμένες μπροστά απο το παιδί και το προτρέπετε να τις διαβάζει και να τις βάζει στο σωστό βάζο.
Για την Αιτιατική ενικού.

Για την Γενική πληθυντικού.


2ο βήμα: κάνει προφορικές προτάσεις.
Παράλληλα για πολλές απο αυτές τις λέξεις ζητάτε απο το παιδί να φτιάξει προφορικά μικρές προτάσεις πχ. «Μπορείς να ζητήσεις από το διευθυντή μια συνάντηση;», «Η ευθύνη των δασκάλων είναι μεγάλη»  ώστε να κατανοεί και τη χρήση των πτώσεων στη γλώσσα.
3ο βήμα: γράφει προτάσεις κατα υπαγόρευση.



Προτάσεις απο αγόρι Δ” Δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες.
Στο τετράδιο γράφει πολλές προτάσεις κατά υπαγόρευση χρησιμοποιώντας ορθογραφημένα το άρθρο στη σωστή πτώση κάθε φορά.
Βασικά tips: Η ασκήσεις αυτές εμπλουτίζονται ακόμα περισσότερο όσο το παιδί κατανοεί, εξελίσσεται και μπορεί να αυξηθεί ο βαθμός δυσκολίας.
Απευθύνεται: Σε παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού σχολείου και σε παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες ως άσκηση παρέμβασης απο εκπαιδευτικούς και ειδικούς θεραπευτές.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...