Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο e-mail: panosgn@yahoo.com Δεχόμαστε παρατηρήσεις, υλικό, προτάσεις, ιδέες και ό,τι άλλο πιστεύετε ότι μπορεί να φιλοξενηθεί στο ιστολόγιό μας. Αν από το περιεχόμενο του ιστολογίου μας θίγονται πνευματικά δικαιώματα παρακαλώ ενημερώστε μας για την αφαίρεσή του. | 6/7/2022 | Καλό καλοκαίρι σε όλους! | Να ξεκουραστείτε και να γεμίσετε τις μπαταρίες για το χειμώνα | Αν κάποιος σύνδεσμος δε λειτουργεί, παρακαλώ ενημερώστε μας με e-mail για να το διορθώσουμε|

Επικοινωνία2

| 1/5/2022 | Συνεχώς νέες εκπλήξεις σε εκπαιδευτικό υλικό | Αν στο κατέβασμα των βιβλίων δε δουλεύει το name: xrhsths123 και το password: pass1234 αλλάξτε το name σε: xrhsths124 και το password σε: pass124 | Καλό διάβασμα |

banner

Panosgn Panosgn

banner-06

banner-06

menu

Μήνυμα διαχειριστή

Μήνυμα διαχειριστή

Ευχές

Ευχές
Ευχές

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Κατανοώ τα μαθηματικά... παίζοντας και μετρώντας με τη μαμά!


Πηγή άρθρου: www.paidorama.com

Μελέτες έρχονται να μας δείξουν ότι σε μικρές ηλικίες, το «παιχνίδι με τα νούμερα» μπορεί να έχει πολύ θετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου. Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι «παίζοντας και μετρώντας» με τη μαμά, το παιδί, μεταξύ πολλών άλλων ισχυρών πλεονεκτημάτων, εξασκεί την μαθηματική του μνήμη!

Ποια είναι όμως, τα «μαθηματικά παιχνίδια», που μπορούμε να δίνουμε καθημερινά στο παιδί, ανάλογα με την ηλικία του, ώστε να μπορέσει να αξιοποιήσει μέσα από αυτά, τις γνώσεις σε χρήσιμες πληροφορίες για το μέλλον του?


Στο Νηπιαγωγείο

• Ένα και δύο… μετράμε τα παιχνίδια μας! 
Μετρήστε μικρά αντικείμενα και παιχνιδάκια του παιδιού, από μπαλίτσες, πάνινα λουλουδάκια και κοχύλια, μέχρι φρούτα και δημητριακά. Δημιουργήστε ομάδες αντικειμένων, τοποθετώντας ίδια ή παρόμοια αντικείμενα μέσα στο κάθε σύνολο. Στη συνέχεια, ρωτήστε το παιδί ποιά ομάδα έχει τα περισσότερα ή πόσα αντικείμενα έχει η κάθε ομάδα και πόσα όλες μαζί.


• Το χρώμα στο χρώμα… και το σχήμα στο σχήμα!
Συγκεντρώστε αντικείμενα του ίδιου χρώματος ή σχήματος. Έπειτα, διαλέξτε ένα στοιχείο από το δωμάτιό του και ζητήστε από το παιδί να επιλέξει αν ταιριάζει με τα αντικείμενα που βρίσκονται ήδη στην τσάντα, καθώς επίσης ζητήστε του να βρει ένα άλλο αντικείμενο μέσα από το δωμάτιό του, που να αντιστοιχεί στην κάθε κατηγορία.


Στην Α΄ Τάξη

• 5, 10, 15, 20, 25… νομίσματα!
Φτιάξτε στοίβες με νομίσματα των 5, 10, 20 και 50 λεπτών και μιλήστε στο παιδί για τη χρηματική αξία της κάθε κατηγορίας. Στη συνέχεια, δείτε μαζί του τη διαφορά από το ένα νόμισμα στο άλλο (για παράδειγμα, τα 10 λεπτά προκύπτουν από δύο 5λεπτα) και φτιάξτε ομάδες των 15, 25, 30, 55 κλπ λεπτών, χρησιμοποιώντας κάθε φορά ένα νόμισμα από κάθε στοίβα.

• Συν και Πλην… με αυγά!
Από μια καρτέλα 12 αυγών, πάρτε 4 για να φτιάξετε το αγαπημένο του κέικ. Ζητήστε του να σας πει πόσα έχουν μείνει τώρα στην καρτέλα, αλλά και πόσα θα μείνουν στο χέρι σας, αν, για παράδειγμα, 2 από αυτά που κρατάτε, σας πέσουν και σπάσουν. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και μια κλεψύδρα, σαν ένα επιπλέον παιχνίδι. Κάθε μέρα επί μία εβδομάδα, θα μετράτε τον χρόνο που χρειάστηκε για κάθε απάντηση, ο οποίος θα καταγράφεται σε ένα διάγραμμα. Στο τέλος της εβδομάδας, θα μάθετε στο παιδί τι σημαίνει και πώς διαβάζεται και ένα χρονοδιάγραμμα!


Στην Β΄ Τάξη

• Πουλάμε και Αγοράζουμε!
Το παιδί πλέον μπορεί να κατανοήσει τα χαρτονομίσματα που απαιτούνται για την πραγματοποίηση αγορών. Δώστε του παραδείγματα και ζητήστε του να μετρήσει πόσα χρήματα απαιτούνται, για παράδειγμα, από το χαρτζιλίκι του, για την αγορά του αγαπημένου του περιοδικού. Έπειτα, βρείτε το σύνολο της αξίας των αγορών, αλλά και τη διαφορά στην τιμή, αν πραγματοποιηθούν μερικές μόνο από τις αγορές.

• «Λέμε» την ώρα!
Φτιάξτε ένα χάρτινο ρολόι, ώστε να φαίνονται ευκρινώς οι ώρες και τα λεπτά, τοποθετώντας και τους δείκτες πάνω, με τη βοήθεια συνδετήρων. Εξηγήστε στο παιδί τι « βλέπει» ο κάθε δείκτης και παίξτε με την ώρα! Για παράδειγμα, ρωτήστε το παιδί πώς θα μοιάζει το ρολόι, αν πρέπει να πάει στις 15:40 μ.μ. για προπόνηση και πώς θα μοιάζει, αν πρέπει να βγάλουμε το φαγητό από τον φούρνο σε «μισή» ώρα.


Στην Γ΄ Τάξη

• Επί 2, Επί 4…!
Χρησιμοποιήστε 2 κλασικά ζάρια και δώστε του το ένα. Εναλλάξ, ρίξτε τα ζάρια και σημειώστε τα δύο αποτελέσματα. Στη συνέχεια, ζητήστε του να πολλαπλασιάσει τους αριθμούς μεταξύ τους. Αν θέλετε να ανεβάσετε τον βαθμό δυσκολίας, χρησιμοποιήστε 4 κλασικά ζάρια, έτσι ώστε, ανά δύο αποτελέσματα, να δημιουργείται ένας διψήφιος αριθμός.

• «Μυστική» διαίρεση!
Επιλέξτε έναν τυχαίο, δικό σας «μυστικό» αριθμό ή βάλτε το παιδί να διαλέξει με κλειστά μάτια ένα τραπουλόχαρτο. Διαιρέστε με τον αριθμό που προέκυψε, γνωστούς στο παιδί αριθμούς, όπως το νούμερο του παπουτσιού του, τον βαθμό της σχολικής εργασίας, τις ημέρες του χρόνου, κλπ. Ο «μυστικός» αριθμός θα παραμένει ο ίδιος για κάθε παιχνίδι και θα αλλάζει στο επόμενο.


Στην Δ΄ Τάξη

• Ιστορίες για… κλάσματα!
Φτιάξτε το αγαπημένο φαγητό του και παίξτε με τα κλάσματα. Για παράδειγμα, έχουμε 1 πίτσα και 4 μέλη στην οικογένεια. Πόση ποσότητα πρέπει να καταναλώσει ο καθένας μας, ώστε να φάμε όλοι το ίδιο? Έπειτα, εξηγήστε του τα ισοδύναμα κλάσματα με παραδείγματα, π.χ. αν η μαμά και ο μπαμπάς φάνε μισή πίτσα (1/2), θα έχουν φάει δύο κομμάτια από τα τέσσερα (2/4)?

• Εικόνες... 3D! 
Περιγράψτε τα αντικείμενα που βλέπετε στο δωμάτιο του παιδιού χρησιμοποιώντας γεωμετρικούς όρους. Ξεκινήστε με τα βασικά σχήματα, για παράδειγμα δείτε τα ως εξής : «η μπάλα είναι σφαιρική, ενώ το κομοδίνο έχει σχήμα κύβου», «ο κάδος του γραφείου είναι κυλινδρικός, ενώ ο χαρταετός έχει σχήμα ρόμβου». Στη συνέχεια, ζητήστε από το παιδί να περιγράψει τα σχήματα που παρατηρεί σε έναν πίνακα ζωγραφικής, ή και να αντιστοιχήσει αντικείμενα της κουζίνας με γεωμετρικά σχήματα.


Στην Ε΄ Τάξη

• Κλάσματα... συν πλην, πάνω κάτω!
Μαγειρέψτε μαζί με το παιδί μια συνταγή, ζητώντας του να σας βοηθήσει με τις αναλογίες των υλικών που χρειάζονται. Αρχικά, ρωτήστε τις ποσότητες των υλικών που αναφέρει η συνταγή (ανά κούπα, ανά λίτρο, ανά κιλό, κλπ) και έπειτα, μετρήστε μαζί του τις αναλογίες στην πράξη, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα. Για παράδειγμα, για τη συνταγή, πόσο περισσότερο γάλα χρειαζόμαστε σε σχέση με το λάδι?

• Περιμετρικές… ανησυχίες!
Μέσα από ένα παιχνίδι γνώσεων, δώστε στο παιδί την έννοια της περιμέτρου, του όγκου, καθώς επίσης, μιλήστε και για το εμβαδόν, χρησιμοποιώντας πραγματικές εφαρμογές. Για παράδειγμα, ρωτήστε το ποια έχει μεγαλύτερη περίμετρο, η πίτσα ή η πλατεία ή ποιο είναι το μεγαλύτερο σε εμβαδόν γήπεδο της γειτονιάς ή ποια βαλίτσα έχει μεγαλύτερο όγκο κλπ

Η εκμάθηση των μαθηματικών με απλές πρακτικές από τη μητέρα, θα δώσει γερές βάσεις στην μετέπειτα εκπαίδευση του παιδιού μέσω του σχολείου. Απαιτείται προσπάθεια, υπομονή και επιμονή από την πλευρά σας, αλλά το αποτέλεσμα θα σας ανταμείψει. Το πιο πιθανό είναι τα παιδιά να αγαπήσουν τα μαθηματικά, αν νιώσουν ότι όλα ξεκίνησαν από ένα… παιχνίδι!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου