Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο e-mail: panosgn@yahoo.com Δεχόμαστε παρατηρήσεις, υλικό, προτάσεις, ιδέες και ό,τι άλλο πιστεύετε ότι μπορεί να φιλοξενηθεί στο ιστολόγιό μας. Αν από το περιεχόμενο του ιστολογίου μας θίγονται πνευματικά δικαιώματα παρακαλώ ενημερώστε μας για την αφαίρεσή του. | 6/7/2022 | Καλό καλοκαίρι σε όλους! | Να ξεκουραστείτε και να γεμίσετε τις μπαταρίες για το χειμώνα | Αν κάποιος σύνδεσμος δε λειτουργεί, παρακαλώ ενημερώστε μας με e-mail για να το διορθώσουμε|

Επικοινωνία2

| 1/5/2022 | Συνεχώς νέες εκπλήξεις σε εκπαιδευτικό υλικό | Αν στο κατέβασμα των βιβλίων δε δουλεύει το name: xrhsths123 και το password: pass1234 αλλάξτε το name σε: xrhsths124 και το password σε: pass124 | Καλό διάβασμα |

banner

Panosgn Panosgn

banner-06

banner-06

menu

Μήνυμα διαχειριστή

Μήνυμα διαχειριστή

Ευχές

Ευχές
Ευχές

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

Το κατηγορούμενο [Ε', ΣΤ' τάξη, Γλώσσα]


Reblogged fromhttp://paidio.blogspot.gr
Κάντε κλικ επάνω στη φωτογραφία για να μεταφερθείτε στις λεπτομέρειες της ανάρτησης και να μελετήσετε το υλικό.

Κατηγορούμενο είναι η λέξη (επίθετο ή ουσιαστικό) που φανερώνει ότι το υποκείμενο έχειμια ιδιότητα ή ένα χαρακτηριστικό ή βρίσκεται σε μια κατάσταση.
π.χ.
-  Η Σοφία είναι γιατρός.  (ιδιότητα)
-  Ο ήλιος είναι φωτεινός.  (χαρακτηριστικό)
-  Η Ευγενία είναι αγχωμένη.  (κατάσταση)


Το ρήμα που συνδέει το υποκείμενο με το κατηγορούμενο ονομάζεται συνδετικό.


Τα κυριότερα συνδετικά ρήματα της γλώσσας μας είναι το είμαι και το γίνομαι


Ως συνδετικά χρησιμοποιούνται επίσης τα ρήματα:
φαίνομαι, λέγομαι, βρίσκομαι, καλούμαι, ονομάζομαι, θεωρούμαι κ.ά.

Για να βρούμε το κατηγορούμενο ρωτάμε με ¨τι¨.
π.χ. Ο Ρωμανός είναι γιατρός.
(Τι είναι ο Ρωμανός; - γιατρός)



Το κατηγορούμενο δε χωρίζεται ποτέ από το ρήμα με κόμμα.

Το υποκείμενο και το κατηγορούμενο συμφωνούν πάντα στο γένος, τον αριθμό και την πτώση.
π.χ.
-  Η αυλή είναι χιονισμένη.


Το κατηγορούμενο μπορεί να είναι:

α) επίθετο
π.χ.
-  Ο ουρανός είναι γαλανός.
-  Η παρέα σου είναι ευχάριστη.

β) ουσιαστικό
π.χ.
-  Η Χριστίνα είναι δασκάλα.
-  Ο Μάριος είναι μαθητής.

γ) μετοχή
π.χ.
-  Ο Σταμάτης είναι στεναχωρημένος.
-  Οι σκύλοι είναι δεμένοι.

δ) αντωνυμία
π.χ.
-  Αυτό  γίνεται οτιδήποτε.
-   Αυτό δεν είναι τίποτα.

ε) αριθμητικό
π.χ.
-  Βγήκες έκτος.
-  Τα Ευαγγέλια είναι τέσσερα.

στ) επίρρημα
π.χ.
-  Το δωμάτιο είναι άνω κάτω.

ζ) εμπρόθετος προσδιορισμός
π.χ.
-  Η αλυσίδα είναι από χρυσό.

η) ολόκληρη πρόταση
π.χ.  
- Η εμφάνισή του είναι να τον λυπάται κανείς.

7 σχόλια:

  1. Καλησπέρα και συγχαρητηρια για την εξαιρετική δουλειά σας,
    Είμαι μητέρα και έχω έναν μικρούλη τον οποίο προσπαθώ να βοηθήσω στις ασκήσεις τις γλώσσας αλλα μάλλον δεν τα καταφέρνουμε. Η άσκηση αφορά το Υ-Ρ-Α και είναι το εξης κείμενο:
    Οι γιατροί του είπαν πως στο πρόβλημα που έχει δεν υπάρχει θεραπεία. Το μόνο πράγμα που πρέπει να κάνει είναι να πάρει βοήθεια και δύναμη από τον ίδιο του τον εαυτό. Θέλει πολυ προσπάθεια, αλλά πιστεύουν πως θα τα καταφέρει. Η επιθυμία του να γιατρευτεί από το άγχος είναι μεγάλη.
    Δεν έχει άλλη προσδοκία εκτός από αυτήν. Είχε τόσο πολύ άγχος που δεν μπορούσε ούτε μια ευθεία να ακολουθήσει στο περπάτημά του. Νιώθει μεγάλη ζήλεια και πρέπει να δώσει και αυτός βάση στην καλλιέργεια αυτού του συναισθήματος.

    Η άσκσηση ζητά να βρούμε τα Ρήματα τα υποκείμενα και τα Αντικείμενα όπου υπάρχουν.
    Μπορείτε να μας βοηθήσετε??

    Ευχαριστώ πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Eσυ βλακα σταματα να βριζεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το είδα με απο κάποιον που μας το έστειλε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητοί συνάδελφοι,
    θεωρώ ότι η εκπόνηση αυτής της εργασίας ήταν άριστη και φυσικά διαφωτιστικότατη για τους μαθητές αυτής της ηλικίας. μακάρι να μπορούσαν όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων να προσφέρουν τέτοιες δυνατότητες και προσβάσεις στη γνώση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή