Καλύτερες σχολικές επιδόσεις παρουσιάζουν οι μαθητές οι οποίοι από τις πρώτες τάξεις του σχολείου διαβάζουν μαζί με τους γονείς τους, επισημαίνει έρευνα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. Βάσει των συμπερασμάτων της έρευνας, την οποία επεξεργάστηκαν οι ειδικοί του διεθνούς προγράμματος αξιολόγησης μαθητών του Οργανισμού (PISA), οι 15χρονοι μαθητές που διάβαζαν με τους γονείς τους από την πρώτη τάξη του δημοτικού εμφανίζουν καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με τους μαθητές εκείνους που είχαν λίγη ή καθόλου βοήθεια από τους γονείς τους. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι οι 15χρονοι μαθητές των οποίων οι γονείς υποστήριξαν ότι διάβαζαν με τα παιδιά τους κάθε ημέρα ή σχεδόν κάθε μέρα πέτυχαν πολύ καλύτερες επιδόσεις στα αξιολογικά τεστ του προγράμματος PISA σε σχέση με τους μαθητές των οποίων οι γονείς δήλωσαν ότι διάβασαν με τα παιδιά τους «ποτέ ή σχεδόν ποτέ».
Πολλοί γονείς υποστηρίζουν ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν τα παιδιά τους στη μελέτη τους, εξαιτίας τόσο των επαγγελματικών ή άλλων υποχρεώσεών τους όσο και του ότι δεν διαθέτουν το κατάλληλο επίπεδο γνώσεων. Ωστόσο, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι κύριο συμπέρασμα της έρευνας είναι πως δεν χρειάζεται να έχει κανείς μεταπτυχιακό ή απεριόριστο χρόνο για να βοηθήσει το παιδί του στη μαθητική ζωή, καθώς, όπως υποστηρίζουν, «αυτό που χρειάζεται είναι γνήσιο ενδιαφέρον». Για αυτόν, άλλωστε, το λόγο οι επιστήμονες υπογραμμίζουν ότι οι συζητήσεις των γονέων με τα παιδιά, ακόμα και την ώρα του φαγητού, για πολιτικά ή κοινωνικά θέματα, για βιβλία, ταινίες, ή ακόμα και για τα τηλεοπτικά προγράμματα, μπορούν και αυτές με τη σειρά τους να συμβάλουν σε καλύτερες σχολικές επιδόσεις.
Πηγή: http://www.citypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου