Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο e-mail: panosgn@yahoo.com Δεχόμαστε παρατηρήσεις, υλικό, προτάσεις, ιδέες και ό,τι άλλο πιστεύετε ότι μπορεί να φιλοξενηθεί στο ιστολόγιό μας. Αν από το περιεχόμενο του ιστολογίου μας θίγονται πνευματικά δικαιώματα παρακαλώ ενημερώστε μας για την αφαίρεσή του. | 6/7/2022 | Καλό καλοκαίρι σε όλους! | Να ξεκουραστείτε και να γεμίσετε τις μπαταρίες για το χειμώνα | Αν κάποιος σύνδεσμος δε λειτουργεί, παρακαλώ ενημερώστε μας με e-mail για να το διορθώσουμε|

Επικοινωνία2

| 1/5/2022 | Συνεχώς νέες εκπλήξεις σε εκπαιδευτικό υλικό | Αν στο κατέβασμα των βιβλίων δε δουλεύει το name: xrhsths123 και το password: pass1234 αλλάξτε το name σε: xrhsths124 και το password σε: pass124 | Καλό διάβασμα |

banner

Panosgn Panosgn

banner-06

banner-06

menu

Μήνυμα διαχειριστή

Μήνυμα διαχειριστή

Ευχές

Ευχές
Ευχές

Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2022

Πότε είναι τα Χριστούγεννα;

 
Με την γέννηση του Χριστού ασχολήθηκαν αρκετοί πατέρες της εκκλησίας καθώς και πολλοί ιστορικοί. Διχάζονται όμως οι γνώμες τους ως προς την ημέρα της γέννησης του Θεανθρώπου. Αξίζει όμως να σημειώσουμε ότι η 25η Δεκεμβρίου ως ημέρα των Χριστουγέννων έκανε την εμφάνισή της στη Δύση την 4η εκατονταετηρίδα. Η ημερομηνία που επικράτησε στην Ανατολή ήταν η 6η Ιανουαρίου που τον 3ο αιώνα εορτάζονταν με τα Επιφάνεια. Την 6η Ιανουαρίου – εθνική εορτή της Αλεξανδρείας – εόρταζαν τα γενέθλια του ειδωλολάτρη θεού τους Αιώνα, του Αιωνίου Χρόνου, και όλων το βλέμμα ήταν στραμμένο στην εορτή εκείνη. Με φόβο μήπως και οι χριστιανοί πλανηθούν από την εορτή εκείνη των ειδωλολατρών και εορτάσουν σ’ αυτήν, ετοποθετήθει, από την Εκκλησία, η γέννηση του Χριστού την 6η Ιανουαρίου, προς αντιπερισπασμό. Με την αλλαγή όμως του ημερολογίου, καθιερώθηκε η 25η Δεκεμβρίου ως η επικρατέστερη ημέρα της γέννησης του Χριστού.
 
Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς (160-220 μ.χ.) γράφει ότι «τινές παραδέχονται την εικοστήν του μηνός Πασχιάν (Μαΐου), άλλοι δε αναφέρουν ως ημέρα της γέννησης του Χριστού την 24ην μηνός Φαρμουθί (Απριλίου 19)».
 
Ο Επιφάνιος (354-430 μ.Χ.) αναγράφει ότι η Εκκλησία εν τω συνόλω της παραδέχθη την εικοστήν πέμπτην Δεκεμβρίου (Νέο Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό της Αγίας Γραφής, Γ.Ζ. Κωνσταντινίδη, σελ. 388-389).
 
Βλέπουμε ότι οι γνώμες διχάζονται. Μια απλή ματιά όμως στις Γραφές θα μας φέρει σε απορία, αν μέσα στο καταχείμωνο, με ψύχος, χιόνι η βροχή, οι ποιμένες θα διανυχτέρευαν έξω στους αγρούς φυλάττοντας βάρδιες στα ποίμνια που έβοσκαν (Λουκάς β΄ 8). Άγνωστη, λοιπόν, φαίνεται πως είναι η ακριβής ημερομηνία της γέννησης του Θεανθρώπου, όμως δεν πρέπει να νομίζουμε την 25η Δεκεμβρίου.
 
Η Συνοπτική Εγκυκλοπαίδεια της Αγίας Γραφής του Henry HHalley, σελ. 667, αναφέρει: «το γεγονός ότι οι βοσκοί διανυκτερεύουν με τα ποίμνιά τους στο ύπαιθρο από την Άνοιξη ως το Φθινόπωρο και όχι – συνήθως τουλάχιστον – τον Χειμώνα, συνηγορεί υπέρ της απόψεως ότι ο Ιησούς Χριστός δε γεννήθηκε στην καρδιά του Χειμώνα».
 
 
Με την χρονολογία όμως τι γίνεται;
 
Η γέννηση του Κυρίου φαίνεται να έλαβε χώρα γύρω στο... 4 π.Χ. Στην γέννησή Του, ο χρόνος, στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, υπολογίζονταν από «κτίσεως Ρώμης». Όταν όμως επικράτησε η Χριστιανική θρησκεία, ο Αυτοκράτωρ Ιουστινιανός ανάθεσε σε κάποιο μοναχό, ονόματι Διονύσιος ο Μικρός, το έτος 526 μ.Χ., να κάνει ένα νέο ημερολόγιο – προς αντικατάσταση του Ρωμαϊκού – που να υπολογίζει το χρόνο της γέννησης του Χριστού. Αργότερα, όμως, με έρευνες διαπιστώθηκε ότι ο Διονύσιος τοποθέτησε από λάθος τη γέννηση του Χριστού στο 753 από κτίσεως Ρώμης, αντί το 750. Έτσι έπεσε έξω γύρω στα 4 χρόνια. Ο Ηρώδης, που διέταξε τη σφαγή των νηπίων έως δύο ετών, πέθανε το 750 από κτίσεως Ρώμης. Δεν γίνεται, λοιπόν, ο Χριστός να γεννήθηκε μετά το θάνατο του Ηρώδη γιατί έτσι ανατρέπεται η Γραφή και η ιστορία. Εξάλλου, στην απογραφή που διέταξε ο Κυρήνιος, μας λέει ο Λουκάς, η Μαριάμ εγέννησεν τον υιόν αυτής τον πρωτότοκον. Αυτή όμως η απογραφή ήταν η ΠΡΩΤΗ όπως γράφει ο Λουκάς. Ιστορικά μνημεία της Ρώμης τοποθετούν την απογραφή του Κυρήνιου το 7 μ.Χ. και για αρκετό καιρό η ιστορική αυτή αντίφαση απασχόλησε τους ερευνητές της Γραφής. Όμως αργότερα ανακαλύφθηκαν μερικοί αρχαίοι πάπυροι που μας πληροφόρησαν ότι ο Κυρήνιος διετέλεσε δύο φορές διοικητής της Συρίας. Έτσι, ο Ευαγγελιστής Λουκάς αποδείχθηκε ακριβής όταν έγραφε «... αύτη είναι η πρώτη απογραφή». Ο Γερμανός θεολόγος AWZumpt καθορίζει την ηγεμονία του Κυρήνιου, την πρώτη το 4-1 π.Χ και τη δεύτερη 6-10 μ.Χ
 
Βλέπουμε πάλι ότι ο Χριστός δε γεννήθηκε το ΜΗΔΕΝ ή ΕΝΑ αλλά γύρο στο 4 π.Χ. Τα στοιχεία αυτά δίνονται προς ενημέρωση, δίχως να θέλω να κλονίσω την πίστη κανενός. Το σίγουρο είναι ότι η γέννηση του Κυρίου μας Ιησού Χριστού είναι πραγματικότητα, άσχετα το πότε αυτή έγινε. Και το ερώτημα που θέτω αγαπητέ αναγνώστη και αναγνώστρια είναι το εξής: Γεννήθηκε ο Χριστός και στην καρδιά σου ή και αυτά τα Χριστούγεννα είναι πάλι για σένα γλέντι, φαγοπότι και «καλά ας περάσομεν;»

1 σχόλιο:

  1. Όταν αναδημοσιεύετε άρθρο άλλου συγγραφέα (κάτι που απαγορεύεται δίχως την έγκριση του) καλό είναι να βάζετε και την πηγή, κάτι που δέν κάνατε στο παραπάνω άρθρο. Είμαι ο συγγραφέας του άρθρου και λυπάμαι για την αστοχία σας αυτή. Ο σύνδεσμος από τον οποίον αντιγράψατε το άρθρο είναι αυτός: https://sporeas.gr/%cf%87%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%85%ce%b3%ce%b5%ce%bd%ce%bd%ce%b1-%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b1-%ce%bc%ce%b5-%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%81%ce%af%ce%b1/

    Εάν θέλετε αποκαταστήστε την αλήθεια ειδάλλως οικειοποιείτε το άρθρο ώς δικό σας. Βλέπετε ότι ήπια σας το ζητώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή