Σελίδες

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Σωστή διαχείριση του χρόνου της καθημερινότητας

Reblogged from: http://www.healthpress.gr/

Η σωστή διαχείριση χρόνου βοηθάει τα παιδιά στην ανάπτυξη οργάνωσης, προγράμματος και υπευθυνότητας όχι μόνο για το σχολείο αλλά και για τις άλλες πλευρές της ζωής τους.
Είναι καλό να θυμόμαστε κατά την διάρκεια της καθημερινότητας ότι οι ενήλικες είμαστε εμείς οι γονείς και αποτελούμε πρότυπα μίμησης και ταύτισης για τα παιδιά μας. Έτσι όσο πιο οργανωμένοι, υπεύθυνοι είμαστε εμείς, αυτό είναι που περνάει σαν μήνυμα και στα παιδιά μας. Και αποτελεί και κύρια βάση για την μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία αλλά και για την διαμόρφωση ουσιαστικών κι εποικοδομητικών σχέσεων που αναπτύσσουν κατά την διάρκεια της ζωής τους.

Οι κυριότερες πτυχές εστίασης για την ανάπτυξη οργάνωσης, προγράμματος και υπευθυνότητας είναι :

1. Σταθερό πρόγραμμα για πρωινό ξύπνημα και ώρα ύπνου. Τα παιδιά μας χρειάζονται ποιοτικό και ποσοτικό ύπνο για να μπορέσουν ν’ ανταποκριθούν την επομένη μέρα στις υποχρεώσεις του σχολείου τους, χωρίς να είναι αποσυντονισμένα κι εκνευρισμένα. Η έλλειψη ύπνου προκαλεί εκνευρισμό κι έλλειψη συγκέντρωσης. Οι σωστές ώρες ύπνου για παιδάκια μέχρι Δ’ Δημοτικού είναι 9 μμ και από Ε’ Δημοτικού 10-10.30μμ. Επίσης η προετοιμασία για το σχολείο είναι πολύ σημαντική για να εξελιχθεί η υπόλοιπη μέρα ήρεμα. Το παιδί είναι καλό να τρώει πρωινό, να πλένει το πρόσωπό του, να πλένει τα δόντια του και να χτενίζεται. Επιπλέον, στο σχολείο θα ήταν προτιμότερο να φτάνει 5 λεπτά πριν ξεκινήσει η προσευχή.

2. Κατανόηση χρόνου για τα παιδιά. Το παιδί καλό θα είναι να ξέρει γυρνώντας από το σχολείο ότι μπορεί να ξεκουραστεί για μία ώρα και αργότερα να αρχίσει το διάβασμα. Ειδικά για τα παιδιά μέχρι Δ’ δημοτικού το διάβασμα περιορίζεται στην μιάμιση ώρα και για τις υπόλοιπες τάξεις μέχρι δυόμιση ώρες. Τα παιδιά μετά τις 6 το απόγευμα δεν μπορούν ν’ αποδώσουν γιατί έχουν κουραστεί πλέον ύστερα κι από την πολύωρη παραμονή τους στο σχολείο. Κατανοώντας τον χρόνο που έχει στην διάθεση του το παιδί, σιγά-σιγά θ’ανεξαρτητοποιείται και θα μπορεί να οργανώσει τον χρόνο του.

3. Πλάνο δράσης. Είναι καλό ν’ αφήσουμε στο παιδί την πρωτοβουλία ν’ αποφασίσει με ποιό μάθημα. Επίσης, αυτό μπορούμε να το οργανώσουμε φτιάχνοντας ένα πλάνο με μολύβι και χαρτί και θέτονταςπροτεραιότητες.

4. Διαχείριση του ελεύθερου χρόνου. Όταν υπάρχει σωστή διαχείριση του ελεύθερου χρόνου, το παιδί βρίσκει χρόνο και για τα μαθήματά του και για ξεκούραση. Στις δραστηριότητες των παιδιών καλό θα ήταν να περιλαμβάνονται αθλήματα 2 φορές την εβδομάδα και να μην ξεχνάμε τον ποιοτικό αλλά και τον ποσοτικό χρόνο που χρειάζεται να περνάμε με τα παιδιά μας. Καθήστε στο πάτωμα και παίξτε με τα παιδιά σας επιτραπέζια, φτιάξτε πάζλ, ζωγραφίστε… μπορείτε να γίνετε εφευρετικοί και δημιουργικοί!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου