Τελευταίες μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά είναι οι σκληρότερο εργαζόμενοι. Πόσο σωστά όμως διαβάζουν; Μήπως οι γονείς συμμετέχουν περισσότερο απ’ όσο πρέπει;
Κάντε το τεστ και ανεξάρτητα αποτελέσματος μπορείτε να δημιουργήσετε στα παιδιά τις συνθήκες για να είναι το διάβασμα μια ευχάριστη και δημιουργική απασχόληση.
Reblogged from: //http://kidsfun.gr/
1ο ΧΩΡΟΣ
Ένας κατάλληλα διαμορφωμένος χώρος μελέτης είναι πάντα απαραίτητος ανεξάρτητα αν αυτός είναι το τραπέζι του σαλονιού ή το γραφείο στο παιδικό δωμάτιο. Φωτίστε σωστά το δωμάτιο ώστε να μην δυσκολεύεται το παιδί στην ανάγνωση. Χρησιμοποιήστε μια ανατομική καρεκλά, ώστε το σώμα του να σχηματίζει ορθή γωνία και να παραμένει ξεκούραστο. Το γραφείο ή το τραπέζι πρέπει να είναι ευρύχωρο και εφοδιασμένο με μολύβια, στυλό, τετράδια ενώ στο χώρο πρέπει να υπάρχει η ιδανική θερμοκρασία.
2ο ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Αφήστε στο παιδί λίγη ώρα ξεκούρασης μετά την επιστροφή του από το σχολείο. Για ένα ξέγνοιαστο σαββατοκύριακο καλό θα είναι τα μαθήματα της επόμενης βδομάδας να γίνονται από την Παρασκευή. Έτσι θα μείνει πολύς χρόνος για παιχνίδι, κέφι και ξεκούραση.
3ο ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Μη φορτώνετε το παιδί με πολλές απογευματινές δραστηριότητες. Αυτό που μπορεί εσείς να θεωρείτε ξεκούραση, για το παιδί μπορεί να φαίνεται αγγαρεία. Σκεφτείτε ότι ακόμα και από τη μια δραστηριότητα στην άλλη, ξοδεύεται πολύτιμος χρόνος που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάπου αλλού.
4ο Η ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ
Η λέξη «μπράβο» προς το παιδί, όταν τα πάει ιδιαίτερα καλά σε κάτι, θα το χαροποιήσει και θα του δώσει κουράγιο. Με τον ίδιο τρόπο, αν μια μέρα έχει πολύ ή δύσκολο διάβασμα, μια ανταμοιβή στο τέλος είναι η καλύτερη κίνηση που μπορείτε να κάνετε και να το γεμίσετε χαρά.
5ο Η ΒΟΗΘΕΙΑ
Όταν κρίνετε πως υπάρχει κάποιος λόγος για βοήθεια, καλό θα είναι να συμμετέχετε στο διάβασμα. Δεν χρειάζεται όμως ο γονιός να ανακατεύεται σε ότι το παιδί μπορεί να κάνει από μόνο του. Και βέβαια η βοήθεια πρέπει να δίνεται ευχάριστα, χωρίς πίεση, γκρίνιες και μουρμούρα.
ΤΕΣΤ
ΠΟΣΟ ΣΩΣΤΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ;
Κάντε το τεστ μαζί με τα παιδιά σας και δείτε πόσο καλά γίνεται το διάβασμα στο σπίτι. Αν βρείτε πολλά λάθη είναι ευκαιρία να τα διορθώσετε.
1. Στο τέλος του μαθήματος ο δάσκαλος σου σημειώνει τις ασκήσεις για το σπίτι στον πίνακα αλλά εσύ διαπιστώνεις ότι γράφοντας τες ότι δεν καταλαβαίνεις. Τι κάνεις;
Α. Ζητάς από το δάσκαλο σου να σου τις εξηγήσει ξανά
Β. Σημειώνεις τις ασκήσεις και τις τσεκάρεις αργότερα
Γ. Δεν πειράζει και να μην τις σημειώσεις, δεν τις γνωρίζεις έτσι και αλλιώς
Β. Σημειώνεις τις ασκήσεις και τις τσεκάρεις αργότερα
Γ. Δεν πειράζει και να μην τις σημειώσεις, δεν τις γνωρίζεις έτσι και αλλιώς
2. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να θυμηθείς τι εργασία έχεις και για ποια μέρα;
Α. Το σημειώνεις στο πίσω μέρος του χεριού σου
Β. Το σημειώνεις στην τελευταία σελίδα του τετραδίου
Γ. Το γραφείς στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα σου
Β. Το σημειώνεις στην τελευταία σελίδα του τετραδίου
Γ. Το γραφείς στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα σου
3. Για να διατηρείς τη συγκέντρωση σου αποφεύγεις να διαβάζεις
Α. κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και την ώρα του κολατσιού
Β. Μπροστά στην τηλεόραση
Γ. Στο σπίτι του/της φίλου/φίλης σου
Β. Μπροστά στην τηλεόραση
Γ. Στο σπίτι του/της φίλου/φίλης σου
4. Γράφεις την άσκηση σου αλλά δυσκολεύεσαι στην ορθογραφία μιας λέξης. Τι κανείς;
Α. Ρωτά τον μπαμπά ή τη μαμά
Β. Τη γράφεις όπως νομίζεις ότι είναι σωστό
Γ. Τη γράφεις τώρα όπως νομίζεις και το ελέγχεις στο λεξικό αργότερα
Β. Τη γράφεις όπως νομίζεις ότι είναι σωστό
Γ. Τη γράφεις τώρα όπως νομίζεις και το ελέγχεις στο λεξικό αργότερα
5. Έχεις τελειώσει και την τελευταία φράση της εργασίας σου. Τι πρέπει να κάνεις;
Α. Να τη διαβάσεις ξανά
Β. Να κλείσεις και να παίξεις με τον υπολογιστή σου
Γ. Να τη δείξεις σε κάποιον από την οικογένεια, εξηγώντας τι έκανες. Αυτό θα σε βοηθήσει να εντοπιστούν τυχόν λάθη
Β. Να κλείσεις και να παίξεις με τον υπολογιστή σου
Γ. Να τη δείξεις σε κάποιον από την οικογένεια, εξηγώντας τι έκανες. Αυτό θα σε βοηθήσει να εντοπιστούν τυχόν λάθη
6. Έχεις γυρίσει από το σχολείο. Ποια είναι η καλύτερη ώρα να ξεκινήσεις το διάβασμα σου;
Α. Αμέσως με το που επιστρέψεις από το σχολείο
Β. Αργά το βραδύ που έχει ησυχία και όλοι κοιμούνται
Γ. Μετά το φαγητό και την πορτοκαλάδα
Β. Αργά το βραδύ που έχει ησυχία και όλοι κοιμούνται
Γ. Μετά το φαγητό και την πορτοκαλάδα
7. Εάν έχεις αρκετό διάβασμα, πόσο συχνά θα πρέπει να κάνεις διάλειμμα;
Α. Κάθε μισάωρο κάνεις διάλειμμα 15 λεπτών
Β. Κάθε μιάμιση ώρα κάνεις διάλειμμα 15-20 λεπτών
Γ. κάθε 2 ώρες κάνεις 5λεπτο διάλειμμα
Β. Κάθε μιάμιση ώρα κάνεις διάλειμμα 15-20 λεπτών
Γ. κάθε 2 ώρες κάνεις 5λεπτο διάλειμμα
8. Έχεις να μελετήσεις ένα μεγάλο κεφάλαιο του μαθήματος. Τι κάνεις;
Α. Ξεκινάς το διάβασμα κρατώντας κατευθείαν σημειώσεις
Β. Πριν αρχίσεις, συγκεντρώνεις την ύλη που έχεις να μελετήσεις και μετά φτιάχνεις μια λίστα με τα κυριότερα σημεία του κεφαλαίου σε σειρά σημαντικότητας
Γ. Διαβάζεις κάποια κομμάτια
Β. Πριν αρχίσεις, συγκεντρώνεις την ύλη που έχεις να μελετήσεις και μετά φτιάχνεις μια λίστα με τα κυριότερα σημεία του κεφαλαίου σε σειρά σημαντικότητας
Γ. Διαβάζεις κάποια κομμάτια
9. Για το μάθημα της Γεωγραφίας ο δάσκαλος σου ζήτησε να γράψεις ένα κείμενο για τα ηφαίστεια και εσύ δεν ξέρεις πώς να το αρχίσεις. Τι κάνεις;
Α. Σημειώνεις στο τετράδιο ότι ξέρεις για τα ηφαίστεια
Β. Αντιγράφεις τις σελίδες που αναφέρονται στα ηφαίστεια από το βιβλίο της Γεωγραφίας
Γ. Κάνεις ένα πλάνο 5 ερωτήσεων σε σχέση με τα ηφαίστεια και απαντάς σε αυτές.
Β. Αντιγράφεις τις σελίδες που αναφέρονται στα ηφαίστεια από το βιβλίο της Γεωγραφίας
Γ. Κάνεις ένα πλάνο 5 ερωτήσεων σε σχέση με τα ηφαίστεια και απαντάς σε αυτές.
{ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ} : 1-Γ, 2-Α, 3-Β, 4-Γ, 5-Γ, 6-Γ, 7-Β, 8-Β, 9-Γ.
9 ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ : Τέλειο διάβασμα
5-8 ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ: Αρκετά καλά αλλά υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης
1-5 ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ: Πρέπει να αλλάξεις τρόπο διαβάσματος το γρηγορότερο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου