Reblogged from: http://paidio.blogspot.gr
Κάντε κλικ επάνω στη φωτογραφία για να μεταφερθείτε στις λεπτομέρειες της ανάρτησης και να μελετήσετε το υλικό.
Κατηγορούμενο είναι η λέξη (επίθετο ή ουσιαστικό) που φανερώνει ότι το υποκείμενο έχειμια ιδιότητα ή ένα χαρακτηριστικό ή βρίσκεται σε μια κατάσταση.
Τα κυριότερα συνδετικά ρήματα της γλώσσας μας είναι το είμαι και το γίνομαι.
Ως συνδετικά χρησιμοποιούνται επίσης τα ρήματα:
φαίνομαι, λέγομαι, βρίσκομαι, καλούμαι, ονομάζομαι, θεωρούμαι κ.ά.
π.χ.
- Η Σοφία είναι γιατρός. (ιδιότητα)
- Ο ήλιος είναι φωτεινός. (χαρακτηριστικό)
- Η Ευγενία είναι αγχωμένη. (κατάσταση)
Το ρήμα που συνδέει το υποκείμενο με το κατηγορούμενο ονομάζεται συνδετικό.
Τα κυριότερα συνδετικά ρήματα της γλώσσας μας είναι το είμαι και το γίνομαι.
Ως συνδετικά χρησιμοποιούνται επίσης τα ρήματα:
φαίνομαι, λέγομαι, βρίσκομαι, καλούμαι, ονομάζομαι, θεωρούμαι κ.ά.
Για να βρούμε το κατηγορούμενο ρωτάμε με ¨τι¨.
π.χ. Ο Ρωμανός είναι γιατρός.
(Τι είναι ο Ρωμανός; - γιατρός)
Το κατηγορούμενο δε χωρίζεται ποτέ από το ρήμα με κόμμα.
π.χ. Ο Ρωμανός είναι γιατρός.
(Τι είναι ο Ρωμανός; - γιατρός)
Το κατηγορούμενο δε χωρίζεται ποτέ από το ρήμα με κόμμα.
Το υποκείμενο και το κατηγορούμενο συμφωνούν πάντα στο γένος, τον αριθμό και την πτώση.
π.χ.
- Η αυλή είναι χιονισμένη.
Το κατηγορούμενο μπορεί να είναι:
α) επίθετο
π.χ.
- Ο ουρανός είναι γαλανός.
- Η παρέα σου είναι ευχάριστη.
β) ουσιαστικό
π.χ.
- Η Χριστίνα είναι δασκάλα.
- Ο Μάριος είναι μαθητής.
γ) μετοχή
π.χ.
- Ο Σταμάτης είναι στεναχωρημένος.
- Οι σκύλοι είναι δεμένοι.
δ) αντωνυμία
π.χ.
- Αυτό γίνεται οτιδήποτε.
- Αυτό δεν είναι τίποτα.
ε) αριθμητικό
π.χ.
- Βγήκες έκτος.
- Τα Ευαγγέλια είναι τέσσερα.
στ) επίρρημα
π.χ.
- Το δωμάτιο είναι άνω κάτω.
ζ) εμπρόθετος προσδιορισμός
π.χ.
- Η αλυσίδα είναι από χρυσό.
η) ολόκληρη πρόταση
π.χ.
- Η εμφάνισή του είναι να τον λυπάται κανείς.
Καλησπέρα και συγχαρητηρια για την εξαιρετική δουλειά σας,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι μητέρα και έχω έναν μικρούλη τον οποίο προσπαθώ να βοηθήσω στις ασκήσεις τις γλώσσας αλλα μάλλον δεν τα καταφέρνουμε. Η άσκηση αφορά το Υ-Ρ-Α και είναι το εξης κείμενο:
Οι γιατροί του είπαν πως στο πρόβλημα που έχει δεν υπάρχει θεραπεία. Το μόνο πράγμα που πρέπει να κάνει είναι να πάρει βοήθεια και δύναμη από τον ίδιο του τον εαυτό. Θέλει πολυ προσπάθεια, αλλά πιστεύουν πως θα τα καταφέρει. Η επιθυμία του να γιατρευτεί από το άγχος είναι μεγάλη.
Δεν έχει άλλη προσδοκία εκτός από αυτήν. Είχε τόσο πολύ άγχος που δεν μπορούσε ούτε μια ευθεία να ακολουθήσει στο περπάτημά του. Νιώθει μεγάλη ζήλεια και πρέπει να δώσει και αυτός βάση στην καλλιέργεια αυτού του συναισθήματος.
Η άσκσηση ζητά να βρούμε τα Ρήματα τα υποκείμενα και τα Αντικείμενα όπου υπάρχουν.
Μπορείτε να μας βοηθήσετε??
Ευχαριστώ πολύ!!
You are fuck
ΑπάντησηΔιαγραφήEσυ βλακα σταματα να βριζεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο είδα με απο κάποιον που μας το έστειλε
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοί συνάδελφοι,
ΑπάντησηΔιαγραφήθεωρώ ότι η εκπόνηση αυτής της εργασίας ήταν άριστη και φυσικά διαφωτιστικότατη για τους μαθητές αυτής της ηλικίας. μακάρι να μπορούσαν όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων να προσφέρουν τέτοιες δυνατότητες και προσβάσεις στη γνώση.
χαλια
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ είσαι χάλια
Διαγραφή